Artikel

Aku Wanita

Aku wanita
Aku istimewa dalam cinta
Dengan cinta yang tumbuh bagaikan kuku
Perlahan namun utuh

Aku istimewa dalam cinta
Meski cinta memenuhi ruang hati
Mengalir bersama darah
Namun mampu tersembunyi
Bagai mutiara didasar lautan

Aku istimewa dalam rasa
Warna warni yang tak terhingga
Kau bilang aku bahagia
Sebenarnya hati kini menghalau duka

Aku wanita dan aku istimewa
Beban yang menggelayut qalbu
Tak akan nampak dalam laku

Aku wanita
Aku istimewa
Kekuatanku adalah kelemahanku
Mandiri namun tak ingin sendiri
Mencintai dan ingin dicintai

Aku wanita dan aku istimewa
Aku mampu menaklukkan dunia
Ditanganku kejayaan bangsa mampu terwujud
Ditanganku pula mampu membinasakannya

Aku wanita bagai sekuntum mawar
Keindahanku tiada ternilai seisi dunia
Keshalihanku mampu menyaingi bidadari syurga

Aku wanita dengan mudah menuju syurga
Tapi nerakapun mudah pula ku masuki
Dengan taatku, dengan ingkarku

Aku wanita dan aku istimewa

Tidak ada komentar:

Posting Komentar